Nem szabad megijedni ha valamiben -úgy tűnik- lemaradása van, de mindenképpen érdemes szakember véleményét kérni. Már az óvodában is magas elvárásoknak kell megfelelni gyermekeinknek, az iskolába kerüléssel pedig még több feladat, kihívás vár rájuk. Minden gyerek más, nem egyformán és főleg nem egy "tankönyv szerint" fejlődnek.
A gyerekek nagyon leterheltek, szükségük van a stresszoldásra, az aktív kikapcsolódásra. Erre is szuper lehetőséget nyújtanak a különböző fejlesztő tornák.
A terápiás, fejlesztő céllal végzett mozgásos feladatok segítik az érzékelés, észlelés fejlődését, a térbeli tájékozódást. A feladatsorok javítják a gyermek koncentrációs képességeit, megalapozzák, segítik a figyelem jobb irányíthatóságát, a szerialitás, a ritmusérzék és a motoros kreativitás fejlődését. A mondókákkal, énekekkel kísért feladatvégzés során fejlődik kommunikációjuk és anyanyelvi készségeik. Ezeknek a képességeknek a megléte, fejlesztése elengedhetetlenek az iskolába. Hiányosságuk tanulási nehézséget okoznak, a gyermeknek sorozatos kudarcélménnyel kell szembenéznie ami aztán az egész életére kihatással lehet.
Ezeknek a foglalkozásoknak a nagy része egy csepphinta, egy gördeszka és egy gimnasztikai labda segítségével otthon is elvégezhető. Önállóan is elkezdhető de legjobb ha egy szakember felméri az esetleges hiányosságokat, majd átbeszéljük az elvégzendő feladatokat és begyakoroljuk azok helyes kivitelezését.
A gyerekeknek játék és kikapcsolódás, a szülőknek pedig megnyugvás, hogy ma is tettek valamit gyermekük fejlődéséért.